כך תכינו מחיות טבעיות לתינוקכם

אין אושר גדול יותר מתינוק חדש שמצטרף למשפחה. אם אתם זוג וזהו ילדכם הראשון האושר והשמחה כפולים ומכופלים, שכן זה הילד שהפך אתכם לזוג הורים לראשונה בחייכם. דרך המסע המשותף שלכם יחד תגלו כי נושא ההזנה של תינוקכם היקר הוא חשוב מאוד הן מהפן הבריאותי והן מהפן ההתפתחותי. אם אתם מעדיפים להכין לו אוכל טרי, לפניכם רשימה של מאכלים שתוכלו להכין כך שיקבל את כל הערכים התזונתיים אשר להם הוא זקוק והכול טרי טרי.

 

מרקים

נהוג להמליץ להורים לתת לתינוק בתחילת הטעימות דווקא ירקות. זאת כדי שלא יתרגל לטעמם המתוק של הפירות ויסרב לאכול ירקות בהמשך. אין מה לעשות, מחית פירות הרבה יותר טעימה ממרק מרוסק, אבל היא לא מכילה את ערכיו התזונתיים שמכיל המרק. אם כך בתחילת הטעימות מומלץ לתת כל ירק בנפרד: גזר, תפוח אדמה, קישוא, בטטה ועוד. מומלץ להאכיל אותו באותו הטעם כ-7 ימים כדי שיתרגל ויעבד את הטעם החדש. לאחר שהתינוק המתוק שלכם התרגל אל הירקות תוכלו להכין לו מרק ירקות מכל הירקות הללו וגם מירקות נוספים. תוכלו להוסיף פנימה עשבי תיבול כדי להעניק למרק טעמים טובים, וגם להוסיף פנימה חתיכות של חזה הודות נקבה, שנחשב מאוד בריא ומומלץ לתינוקות. לאחר שהמרק מוכן, שלפו בלנדר, העבירו את תכולת הסיר לתוכו ורסקו היטב עד שתתקבל מחית חלקה של מרק. חלק מהמרק תוכלו לחלק לשקיות, לכתוב עליהן תאריך ולהקפיא. כך בכל פעם שתרצו לתת לו מרק ירקות יהיה לכם מרק מוכן.

מרק נוסף שמאוד אהוב על תינוקות הוא מרק כתום וזה משום שלרוב יש לו טעם מתקתק. המרק אשר מורכב מבצל יבש, בטטה וגזר מתבשל במהירות הבזק ותוך זמן קצר ניתן לרסק גם אותו למחית ולתת לתינוקכם לאכול ממנו. גם אותו תוכלו להקפיא ואז לגוון לו בין המרקים השונים.

 

מחית פירות

הגיעה העת להאכיל אותו גם בפירות כדי שיקבל ויטמינים הנדרשים לגופו הקטן. גם כאן תוכלו להשתמש בבלנדר לשם השגת התוצאה הרצויה שהיא מחית חלקה ללא גושים כלל. תוכלו להכין מחיות של תפוח עץ, בננה, ומיץ תפוזים טרי. יום למוחרת תוכלו להכין לו מחית של אפרסק, שזיף ואגס עם מיץ תפוזים טרי. תוכלו לשלב יחד עם הפירות גם אבוקדו שנחשב למאוד בריא וחיוני. אומנם תקבלו מחית ירוקה, אך הטעם יישאר זהה לאלו של הפירות ששמתם מבלי שתרגישו את נוכחותו של האבוקדו למעט בגוון.

 

אוכל מבושל

יש שלב ביניים שבו התינוק המתוק שלכם עדיין לא ממש אוכל מוצקים, אבל גם לא חייב לאכול אותם מרוסקים למחית חלקה, אלא עליו כבר להכיר מרקמים וטעמים חדשים. כך לדוגמה אם הכנתם אורז וקציצות, תוכלו להכניס את המנה שלו לבלנדר עם הרבה רוטב כדי שתהיה לחה ורכה ולעבד את האוכל בפולסים קצרים אשר ירסקו אותו לאוכל קצוץ אך לא למחית נוזלית. כך תוכלו להרגיל אותו למזון של בני הבית. את אותו הדבר תוכלו לעשות עם פתיתים ושניצל, תפוחי אדמה ועוף ועוד מאכלים נוספים שאתם מכינים על בסיס קבוע במהלך השבוע.

חשוב מאוד שתרגילו אותו לאכול איתכם בשולחן ואם יש אחים קטנים בבית אז ממש לסנכרן את הארוחות המשותפות יחד, אם הוא אינו נמצא במסגרת של גן או פעוטון וזאת גם כדי שילמד לאכול ביחד עם כולם וגם כדי שיהיה לכם יותר קל "לשכנע" אותו לאכול אם במקרה שיצא לכם סרבן קטן.

נעלי בובה
נעלי בובה: הסודות לשילוב מושלם בין נוחות לסגנון

שוטטתם פעם בסמטה ציורית, שבה כל הצצה לחלונות של בוטיקים מוזרים מגלה שורות על גבי שורות של נעלי בובה מקסימות? פלאים זעירים אלה, יותר מסתם הנעלה, הם עדות לאומנות המשלבת ללא מאמץ נוחות עם סגנון. בעולם שבו כפות רגלינו לוקחות אותנו למסעות אינסופיים, מציאת זוג נעלי הבובה המושלמות יכולה להרגיש כמו חשיפת אוצר חבוי, המשלב את יופיו של העיצוב עם האושר שבהליכה על עננים.

Perfect kids birthday party
כך תארגנו מסיבת יומולדת מושלמת לילד שלכם

יום הולדת מגיע פעם בשנה והוא חגיגה גדולה ונהדרת, ילדים מחכים ליום ההולדת שלהם בכיליון עיניים, מצפים בהתרגשות אינסופית למסיבה שתיערך לכבודם, שבה הם יהיו במרכז ויחגגו להם. כדי להבטיח יומולדת יוצא מן הכלל, אספנו עבורכם מספר טיפים מועילים כיצד תערכו לילדים שלכם יומולדת מהסרטים.

אמא
מאמא סטייל: כך תתלבשי בסטייל אחרי הלידה

"חופשת לידה" היא לא באמת חופשה אך עם זאת אין סיבה להסתגר בבית ובהחלט רצוי לצאת ולהתאוורר באוויר הפתוח להשוויץ בתינוק – איך תעשי זאת עם שמירה על לוק אופנתי וסטייל מוצלח? אנחנו כאן בכדי לנסוע לך לסייע באתגר.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

הריון

ניווט במסע מדריך לייעוץ הריון ולידה

במהלך מסע ההריון והלידה, נשים עשויות לחוות מגוון של רגשות ושינויים פיזיים. ייעוץ יכול לספק תמיכה והכוונה לנווט אתגרים אלה, להבטיח חוויה בריאה וחיובית הן לאם והן לתינוק.

סדנת בישול

5 רעיונות מקוריים למתנה ליולדת הטרייה

אין הרבה נקודות ציון בחיים שיכולות להשתוות בעוצמה שלהן לאותו רגע בו אישה מגלה כי היא עומדת להפוך לאמא. מדובר באירוע משנה חיים ותחילתו של מסע מדהים מלא בשמחה, אבל גם רצוף בלא מעט אתגרים. אם מישהי קרובה לך הגיעה לנקודה הזו לאחרונה, סביר מאוד להניח שההתרגשות עכשיו בשיאה. המתנה המושלמת לרגל האירוע צריכה מצד אחד לחגוג את המעבר המשמעותי הזה בחיים ומצד שני, להעניק ליולדת מענה לאתגרים החדשים בחיים.  אלו כמה רעיונות יצירתיים למתנה שתציב את האמא הטרייה במרכז ועם משמעות ייחודית שתשמח ותרגש.